Mądrze wspierać małego człowieka by stał się szczęśliwym i autonomicznym dorosłym!

Aktualności

Publikacja: 20 września 2017
Cykliczne zajęcia z alpakoterapii

Rozpoczynamy cykliczne zajęcia z alpakami, które odbywać się będą raz w miesiącach od września 2017 do czerwca 2018. Zajęcia są w ramach czesnego, prowadzone z każdą grupą oddzielnie. Pierwsze spotkanie odbędzie się:

8 września (piątek) 2017 - (Placówka Tarchomin)

21 września (czwartek) 2017 - (Placówka Zacisze)

Publikacja: 15 września 2017
Atrakcja wrześniowa

13 września (środa) 2017 o godz. 10:45 TeatrTak wystawi przedstawienie pt. " Przygody Łatka wąchatka". Czas trwania ok. 40 minut. (Placówka Tarchomin)

18 września (poniedziałek) 2017 o godz. 14:45 TeatrTak wystawi przedstawienie pt. " O pchle, która manier nie miała". Czas trwania ok. 40 minut. (Placówka Zacisze)

Publikacja: 09 maja 2017
Zakończenie roku szkolnego - terminy

Uroczystości związane z zakończeniem roku szkolnego (Zacisze) odbędą się w następujących terminach:

8 czerwca (czwartek) 2017

grupa Jeżyki - godz. 15:00

grupa Misie (zerówka) - godz. 16:00

12 czerwca (poniedziałek) 2017

grupa Liski - godz. 15:30

grupa Wiewiórki - godz. 16:30

Misja i wartości

MISJA:

Mądrze wspierać małego człowieka by stał się szczęśliwym i autonomicznym dorosłym!

 

NASZE WARTOŚCI:

1. Pasja do nauczania, którą realizujemy przez:

  • pracę w oparciu o zasoby dziecka,
  • łączenie różnych metod i programów edukacyjnych,
  • wdrażanie innowacyjnych koncepcji,
  • tworzenie autorskich projektów edukacyjnych,
  • włączanie multimediów w proces dydaktyczny,
  • stymulowanie ciekawości poznawczej dziecka,
  • kształtowanie umiejętności radzenia sobie w sytuacjach trudnych,
  • kształtowanie kompetencji w zakresie logicznego myślenia,
  • ukierunkowywanie dzieci na samodzielne szukanie rozwiązań,
  • wspieranie ich w samodzielności i braniu odpowiedzialności.

2. Odpowiedzialność, którą realizujemy przez:

  • prowadzenie poszerzonej obserwacji dzieci z wykorzystaniem specjalistycznych narzędzi diagnostycznych,
  • ewaluację pracy nauczycieli i planowanie priorytetów pracy na następny rok szkolny,
  • udział w cyklicznych radach szkoleniowych, szkoleniach i warsztatach,
  • diagnozowanie potrzeb edukacyjnych, społecznych i emocjonalnych dziecka wraz ze wskazaniem rozwiązania,
  • współodpowiedzialność za rozwój i wychowanie młodego człowieka,
  • rozwijanie inteligencji emocjonalnej i intelektualnej dziecka, dając solidne podstawy szkolne,
  • posiadane doświadczenie (wyedukowaliśmy ponad 1000 przedszkolaków), systematycznie rozwijane od 2004 roku.

3. Bezpieczeństwo, które realizujemy przez:

  • wieloetapowy nadzór pedagogiczny (metodyk i  dyrektorzy przedszkoli),
  • zapewnienie stałej opieki psychologa, terapeuty SI, logopedy i innych specjalistów,
  • współpracę ze specjalistycznymi placówkami zewnętrznymi i własną Poradnią HEIWA,
  • superwizowanie dzieci ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi,
  • organizowanie spotkań i wykładów ze specjalistami dla Rodziców,
  • staranne przygotowywanie posiłków we własnej kuchnii,
  • stosowanie zasad zdrowego żywienia i dbałość o dobór dostawców,
  • dostosowywanie diet do indywidualnych potrzeb dziecka,
  • udostępnianie Rodzicom podglądu internetowego sal, w tym archiwizacja nagrań,
  • posiadaną infrastrukturę nieruchomości - nowoczesne i przestronne wnętrza, sala ruchu, ogród 500 m2.

4. Szacunek, który realizujemy przez:

  • docenianie różnorodności i indywidualność,
  • edukację dzieci - jak szczerze mówić o potrzebach,
  • rozwijanie empatii i naukę rozpoznawania emocji,
  • ograniczanie warunkowania (kary & nagrody), w tym wyłączenie systemów motywacyjnych,
  • stosowanie pozytywnej komunikacji, czyli uprzejmie i stanowczo jednocześnie,
  • współpracę z trenerami NVC (Porozumienie bez Przemocy) oraz Edukatorami Pozytywnej Dyscypliny.

Statut

Zaświadczenie o wpisie do ewidencji szkół i placówek niepublicznych prowadzonej przez miasto stołeczne Warszawa.

  • 23/09/2004 - Zaświadczenie nr 125/PN/04
    - rejestracja placówki zlokalizowanej na Tarchominie, na ulicy Marcina z Wrocimowic
  • 07/05/2007 - Zaświadczenie nr 125/PN/04 [1]
    - rozszerzenie działalności o nowy adres prowadzenia placówki przedszkolnej na ulicy Wiewiórki
  • 28/09/2009 - Zaświadczenie nr 125/PN/04 [2]- zmiana adresu placówki zlokalizowanej na Tarchominie na ulicę Zbytki (zmiana administracyjna ulicy)

Statut: Akademia Maluchów - Tarchomin
Statut: Akademia Maluchów - Zacisze

Opis przedszkoli

Każde przedszkole „Akademia Maluchów” przeznaczone jest dla 100 dzieci w wieku od 2 do 6 lat. Oba budynki zostały zaprojektowany z przeznaczeniem na przedszkole, co zwiększa bezpieczeństwo i komfort naszych podopiecznych. Ponadto są wyposażone w kompletne zaplecza kuchenne, dzięki czemu wszystkie posiłki są gotowane na miejscu. Własna kuchnia pozwala nam monitować co spożywają dzieci oraz dostosowywać diety do indywidulanych potrzeb. Nasze posiłki są  jednym z naszych mocnych atutów. Dodatkowo dysponujemy salami ruchu, w których poza zajęciami ruchowymi są realizowane zajęcia z integracji sensorycznej czy terapii ręki. Ogrody w naszych placówkach są ciekawie zaaranżowane i przestronne (ok. 500 m2 każdy).

Ponadto poza standardowym wyposażeniem każda sala jest wyposażona w:

  • kamerę internetową, dzięki której można obserwować swoje pociechy oraz pracę opiekunów,
  • telefon, który umożliwia rozmowę z dzieckiem lub nauczycielem,
  • weneckie lustra lub świetliki (dotyczy tylko Tarchomina), które pozwoli zarówno psychologowi jak i rodzicom obserwować przedszkolaka bez jego rozpraszania,
  • dostęp do WiFi i serwera z zasobami edukacyjnymi,
  • laptop (do użytku nauczyciela), rzutnik i ekran.

Rzut budynku Tarchomin zobacz

Rzut budynku Zacisze zobacz

Żywienie (własna kuchnia)

W naszym przedszkolu wspieramy dzieci w samodzielnym decydowaniu o tym ile i co zjedzą. Zależy nam, aby dzieci były najedzone, a nasze posiłki smaczne i zdrowe. Chcemy aby dzieci uczyły się odpowiedzialności i decydowania o sobie. Staramy się, aby decyzje podejmowane przez dziecko były adekwatne do jego wieku i jego indywidualnych potrzeb.

Zwracamy również uwagę na to, ile dziecko zjada w ciągu dnia, zachęcamy do jedzenia i próbowania nowych potraw. Zależy nam, aby dzieci umiały rozpoznać naturalny moment nasycenia. Jest to istotne w aspekcie przeciwdziałania zaburzeniom żywieniowym.

Opracowane zasady spożywania i podawania posiłków, które wprowadzamy, mają nam w tym pomóc. Ważne jest, aby to był łagodny i zaplanowany proces. Chcemy wspierać dzieci w tym, aby jadły i stopniowo przyzwyczajać je do zdrowych praktyk.

Nauka wdrażania do samodzielnego decydowania jest zaplanowana i dostosowana do wieku. Z czasem dzieciom coraz łatwiej będzie zorientować się ile i kiedy chcą zjeść tak, aby odczuwać sytość.

Ponadto na bieżąco monitujemy - co dzieci chętnie zjadają, a co nie - i będziemy wprowadzać stosowne modyfikacje z porozumieniu z dietetykiem.

Rekomendujemy

  • zachęcanie do próbowania różnych potraw
  • wdrażanie do samodzielności
  • wdrażanie do autonomicznych decyzji dziecka
  • uczenie odpowiedzialności
  • uczenie rozponawania uczucia sytości
  • akceptowanie odmowy dziecka
  • celebrowanie spożywania posiłków
     

Przykładowe pozytywne komunikaty kierowane do dzieci:

  • To jest ważne by jeść regularne posiłki, dzięki temu nie będziesz odczuwał głodu.
  • Sprawdź czy masz jeszcze ochotę coś zjeść.
  • Teraz jest czas jedzenia, zobacz na co jeszcze masz ochotę.
  • Zanim pójdziesz, chciałabym, abyś zjadła tyle i żebyś była pewna, że już się naprawdę najadłaś.
  • A może chciałabyś spróbować? Sprawdzić, czy będzie Ci smakowało, czy nie.
  • Widzę, że na talerzu zostało Ci jeszcze np.; mięso.  Czy jesteś gotowy to zjeść?
  • Wiesz co, mi zależy na tym, aby jedzenie się nie marnowało. Kiedy nałożysz sobie na talerz i potem nie zjadasz, to to jedzenie jest już do wyrzucenia. Chciałabym, abyś następnym razem nałożył sobie mniej. Pamiętaj, że zawsze można wziąć dokładkę. (Następnym razem kiedy dziecko będzie sobie nakładać to przypomniałabym o prośbie, aby nakładać niewiele i zjeść, ewentualnie później dołożyć).
     

Unikamy

  • szantażu emocjonalnego
    Jeśli kochasz mamusię, to zjedz to dla niej.
     
  • warunkowania
    Jak zjesz obiad to dostaniesz coś fajnego.
    Jeśli nie zjesz obiadu to nie będziesz mogła się bawić.
    Dopóki nie skończysz to nie odejdziesz od stołu
     
  • wywoływania poczucia winy
    Na świecie dzieci głodują, a Ty nie chcesz jeść.
     
  • zmuszania i decydowania za dziecko
    Musisz to zjeść i bez dyskusji!
     
  • manipulowania
    Jak chcesz być zdrowy to musisz zjeść surówkę.
    Grzeczne dzieci zjadają warzywa.
  • przynoszenia i spożywania słodyczy, dopuszczamy słodycze w dniu urodzin w rozsądnych ilościach

Programy edukacyjne

W każdej grupie są tworzone i realizowane programy edukacyjne. Programy dostosowane są do grupy wiekowej i  obejmujące następujące zagadnienia:

  • zasady zdrowego żywienia
  • zasady higienicznego spożywania posiłków
  • zasady kulturalnego zachowania się przy stole
  • kuchnie świata
  • praktyczne warsztaty i zajęcia kulinarne

Korzyści dla dziecka

  • rozwój umiejętności samodzielnego spożywania posiłków
  • rozwój umiejętności podejmowania decyzji co i ile zjem
  • umiejętność dostosowywania wielkości posiłków do indywidualnych potrzeb
  • nauka brania odpowiedzialności za swoje decyzje
  • nauka zasad zdrowego żywienia
  • nauka zasad higieny spożywania posiłków
  • nauka zasad zachowywania się przy stole
  • nauka celebrowania spożywania posiłków
  • przeciwdziałanie zaburzeniom związanym z odżywaniem
  • przeciwdziałanie otyłości, anoreksji, bulimii itd

Media o nas

10-lecie Przedszkola Akademia Maluchów

Mamy przyjemność zaprosić Państwa na WIELKI PIKNIK połączony ze świętowaniem naszego jubileuszu - 10-lecia Przedszkola Akademia Maluchów.

Impreza plenerowa odbędzie się 21 września 2014 na terenie baru "Nad Stawem", przy ulicy Modlińskiej 342 w Warszawie. Piknik zaplanowaliśmy między godziną 12:30 a 20:00.
Świetny pomysł! Klikasz i widzisz co robią w przedszkolu maluchy

To rewelacja! Rodzice mogą w każdej chwili zobaczyć, co robią ich pociechy. Takie przedszkole jest już w Polsce, na warszawskim Tarchominie. 
Kamery przekazują obraz do internetu. Wystarczy, że mama lub tata, pracując na komputerze, klikną myszką i już mogą sprawdzić czy dziecko ma należytą opiekę, czy dobrze się bawi, je ze smakiem i czy śpi jak suseł.
Popołudniówka 'Radia Dla Ciebie'

Popołudniówka 'Radia Dla Ciebie' 16:15 Kwadrans regionalny - fragment dotyczący podglądu Internetowego w przedszkolu Akademia Maluchów.

Opinie klientów

Nigdy nie przychodziłam dość późno po moje dzieci (trójka) do Akademii. Zawsze chciały zostać dłużej. Teraz w szkole radzą sobie świetnie:)

W kilku słowach trudno opisać i wyrazić moją opinię na temat przedszkola, ale najlepszą rekomendacją jest to, że Olo chciał tam chodzić i niejednokrotnie trudno mu było wyjść do domu. Jestem zadowolona z pań opiekujących się moim synem. Zawsze były miłe pogodne i uśmiechnięte. Zawszę miały też czas, aby porozmawiać o dziecku. Bardzo podobało mi się indywidualne podejście do każdego dziecka. Jako rodzic cenię sobie również bardzo dobry i bezpośredni kontakt z dyrekcją przedszkola i osobami pracującymi z moim dzieckiem. Rozbudowany program wycieczek i dodatkowych atrakcji zadowoli nawet wymagających rodziców nie wspominając o naszych pociechach. Jestem zadowolona z wyboru tego właśnie przedszkola. Gorąco polecam.

Do Akademii uczęszczała moja Córka a obecnie moi dwaj synowie (2,5 i 5 lat) chodzą do tego przedszkola. Atmosfera super, jedzenie (własna kuchnia!) FANTASTYCZNA!. Przedszkole oferuje wiele ciekawych wydarzeń i atrakcji zarówno dla dzieci i rodziców oraz babć i dziadków. Mój dwulatek już liczy po polsku i po angielsku do 10, co potwierdza tylko poziom edukacyjny przedszkola. Z całego serca POLECAM!!!

Polecam. Moja córka z uśmiechem co rano idzie do swoich Cioć i ulubionych zajęć. Dzięki zaangażowaniu kadry dydaktycznej i urozmaiconemu programowi mam super rozwinięte i ciekawe życia a przy tym bardzo samodzielne dziecko

Przedszkole na medal :) Pomimo upływu lat moje dzieci (10 i 13 lat) ciągle wspominają przedszkole. Zdarza im się przywoływać zdarzenia, które miały miejsce na początku ich edukacji przedszkolnej. Wspaniała kadra i atmosfera sprawiły, że po latach sama z tęsknotą wspominam tamte dni. Już raz to pisałam, kiedyś..., gdzieś... Gdybym dziś miała zdecydować, które przedszkole, to byłaby to Akademia Maluchów :) Mama Pawła i Karoliny :D

Polecam wszystkim. Wysoki poziom edukacji dużo zabawy kreatywnej, przyjazna atmosfera!!mojego syna ulubione miejsce.:)))

Mój syn ukończył Akademię Maluchów 3 lata temu. Mieliśmy wcześniej złe doświadczenie z innym przedszkolem i szukaliśmy placówki, która pomaga dziecku wejść w świat przedszkolny w przyjazny sposób. Nasz syn uwielbiał chodzi do tego przedszkola. Do dziś pamięta ciocię Beatkę i noc w Akademii, kiedy dzieci nocowały i robiły w przedszkolu naleśniki i oglądały bajkę. Na zakończenie przedszkola Wiktor otrzymał piękny album przygotowany przez Akademię, gdzie były wklejone zdjęcia, prace plastyczne, wpisy od nauczycielek grupy. Dla nas to przedszkole jest wzorem placówki wspierającej nas rodziców w wychowaniu szczęśliwych dzieci odnoszącyh w życiu sukcesy.

Bardzo fajne przedszkole. Dobre podejście do dzieci i rodziców :) Polecam szczerze.

Najlepsze przedszkole, najlepsze ciocie!!! Miejsce godne polecenia wszystkim rodzicom:)

Cudowne, przyjazne dzieciom miejsce. Mój jedenastoletni syn wspomina do tej pory ciekawe zajęcia edukacyjne, wycieczki fakultatywne, swoje ukochane ciocie i. ...najlepszą na świecie zupę cebulową gotowaną przez ciocie kucharki. 
Jako rodzic, widzę efekty dobrego przygotowania dziecka do edukacji szkolnej co przekłada się na średnią ocen, chęć rozwijania własnych zainteresowań, samodzielność i umiejętność pracy w grupie mojego syna.