Misja i wartości
MISJA:
Mądrze wspierać małego człowieka by stał się szczęśliwym i autonomicznym dorosłym!
NASZE WARTOŚCI:
1. Pasja do nauczania, którą realizujemy przez:
- pracę w oparciu o zasoby dziecka,
- łączenie różnych metod i programów edukacyjnych,
- wdrażanie innowacyjnych koncepcji,
- tworzenie autorskich projektów edukacyjnych,
- włączanie multimediów w proces dydaktyczny,
- stymulowanie ciekawości poznawczej dziecka,
- kształtowanie umiejętności radzenia sobie w sytuacjach trudnych,
- kształtowanie kompetencji w zakresie logicznego myślenia,
- ukierunkowywanie dzieci na samodzielne szukanie rozwiązań,
- wspieranie ich w samodzielności i braniu odpowiedzialności.
2. Odpowiedzialność, którą realizujemy przez:
- prowadzenie poszerzonej obserwacji dzieci z wykorzystaniem specjalistycznych narzędzi diagnostycznych,
- ewaluację pracy nauczycieli i planowanie priorytetów pracy na następny rok szkolny,
- udział w cyklicznych radach szkoleniowych, szkoleniach i warsztatach,
- diagnozowanie potrzeb edukacyjnych, społecznych i emocjonalnych dziecka wraz ze wskazaniem rozwiązania,
- współodpowiedzialność za rozwój i wychowanie młodego człowieka,
- rozwijanie inteligencji emocjonalnej i intelektualnej dziecka, dając solidne podstawy szkolne,
- posiadane doświadczenie (wyedukowaliśmy ponad 1000 przedszkolaków), systematycznie rozwijane od 2004 roku.
3. Bezpieczeństwo, które realizujemy przez:
- wieloetapowy nadzór pedagogiczny (metodyk i dyrektorzy przedszkoli),
- zapewnienie stałej opieki psychologa, terapeuty SI, logopedy i innych specjalistów,
- współpracę ze specjalistycznymi placówkami zewnętrznymi i własną Poradnią HEIWA,
- superwizowanie dzieci ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi,
- organizowanie spotkań i wykładów ze specjalistami dla Rodziców,
- staranne przygotowywanie posiłków we własnej kuchnii,
- stosowanie zasad zdrowego żywienia i dbałość o dobór dostawców,
- dostosowywanie diet do indywidualnych potrzeb dziecka,
- udostępnianie Rodzicom podglądu internetowego sal, w tym archiwizacja nagrań,
- posiadaną infrastrukturę nieruchomości - nowoczesne i przestronne wnętrza, sala ruchu, ogród 500 m2.
4. Szacunek, który realizujemy przez:
- docenianie różnorodności i indywidualność,
- edukację dzieci - jak szczerze mówić o potrzebach,
- rozwijanie empatii i naukę rozpoznawania emocji,
- ograniczanie warunkowania (kary & nagrody), w tym wyłączenie systemów motywacyjnych,
- stosowanie pozytywnej komunikacji, czyli uprzejmie i stanowczo jednocześnie,
- współpracę z trenerami NVC (Porozumienie bez Przemocy) oraz Edukatorami Pozytywnej Dyscypliny.
Statut
Zaświadczenie o wpisie do ewidencji szkół i placówek niepublicznych prowadzonej przez miasto stołeczne Warszawa.
- 23/09/2004 - Zaświadczenie nr 125/PN/04
- rejestracja placówki zlokalizowanej na Tarchominie, na ulicy Marcina z Wrocimowic
- 07/05/2007 - Zaświadczenie nr 125/PN/04 [1]
- rozszerzenie działalności o nowy adres prowadzenia placówki przedszkolnej na ulicy Wiewiórki
- 28/09/2009 - Zaświadczenie nr 125/PN/04 [2]- zmiana adresu placówki zlokalizowanej na Tarchominie na ulicę Zbytki (zmiana administracyjna ulicy)
Statut: Akademia Maluchów - Tarchomin
Statut: Akademia Maluchów - Zacisze
Opis przedszkoli
Każde przedszkole „Akademia Maluchów” przeznaczone jest dla 100 dzieci w wieku od 2 do 6 lat. Oba budynki zostały zaprojektowany z przeznaczeniem na przedszkole, co zwiększa bezpieczeństwo i komfort naszych podopiecznych. Ponadto są wyposażone w kompletne zaplecza kuchenne, dzięki czemu wszystkie posiłki są gotowane na miejscu. Własna kuchnia pozwala nam monitować co spożywają dzieci oraz dostosowywać diety do indywidulanych potrzeb. Nasze posiłki są jednym z naszych mocnych atutów. Dodatkowo dysponujemy salami ruchu, w których poza zajęciami ruchowymi są realizowane zajęcia z integracji sensorycznej czy terapii ręki. Ogrody w naszych placówkach są ciekawie zaaranżowane i przestronne (ok. 500 m2 każdy).
Ponadto poza standardowym wyposażeniem każda sala jest wyposażona w:
- kamerę internetową, dzięki której można obserwować swoje pociechy oraz pracę opiekunów,
- telefon, który umożliwia rozmowę z dzieckiem lub nauczycielem,
- weneckie lustra lub świetliki (dotyczy tylko Tarchomina), które pozwoli zarówno psychologowi jak i rodzicom obserwować przedszkolaka bez jego rozpraszania,
- dostęp do WiFi i serwera z zasobami edukacyjnymi,
- laptop (do użytku nauczyciela), rzutnik i ekran.
Rzut budynku Tarchomin zobacz
Rzut budynku Zacisze zobacz
Żywienie (własna kuchnia)
W naszym przedszkolu wspieramy dzieci w samodzielnym decydowaniu o tym ile i co zjedzą. Zależy nam, aby dzieci były najedzone, a nasze posiłki smaczne i zdrowe. Chcemy aby dzieci uczyły się odpowiedzialności i decydowania o sobie. Staramy się, aby decyzje podejmowane przez dziecko były adekwatne do jego wieku i jego indywidualnych potrzeb.
Zwracamy również uwagę na to, ile dziecko zjada w ciągu dnia, zachęcamy do jedzenia i próbowania nowych potraw. Zależy nam, aby dzieci umiały rozpoznać naturalny moment nasycenia. Jest to istotne w aspekcie przeciwdziałania zaburzeniom żywieniowym.
Opracowane zasady spożywania i podawania posiłków, które wprowadzamy, mają nam w tym pomóc. Ważne jest, aby to był łagodny i zaplanowany proces. Chcemy wspierać dzieci w tym, aby jadły i stopniowo przyzwyczajać je do zdrowych praktyk.
Nauka wdrażania do samodzielnego decydowania jest zaplanowana i dostosowana do wieku. Z czasem dzieciom coraz łatwiej będzie zorientować się ile i kiedy chcą zjeść tak, aby odczuwać sytość.
Ponadto na bieżąco monitujemy - co dzieci chętnie zjadają, a co nie - i będziemy wprowadzać stosowne modyfikacje z porozumieniu z dietetykiem.
Rekomendujemy
- zachęcanie do próbowania różnych potraw
- wdrażanie do samodzielności
- wdrażanie do autonomicznych decyzji dziecka
- uczenie odpowiedzialności
- uczenie rozponawania uczucia sytości
- akceptowanie odmowy dziecka
- celebrowanie spożywania posiłków
Przykładowe pozytywne komunikaty kierowane do dzieci:
- To jest ważne by jeść regularne posiłki, dzięki temu nie będziesz odczuwał głodu.
- Sprawdź czy masz jeszcze ochotę coś zjeść.
- Teraz jest czas jedzenia, zobacz na co jeszcze masz ochotę.
- Zanim pójdziesz, chciałabym, abyś zjadła tyle i żebyś była pewna, że już się naprawdę najadłaś.
- A może chciałabyś spróbować? Sprawdzić, czy będzie Ci smakowało, czy nie.
- Widzę, że na talerzu zostało Ci jeszcze np.; mięso. Czy jesteś gotowy to zjeść?
- Wiesz co, mi zależy na tym, aby jedzenie się nie marnowało. Kiedy nałożysz sobie na talerz i potem nie zjadasz, to to jedzenie jest już do wyrzucenia. Chciałabym, abyś następnym razem nałożył sobie mniej. Pamiętaj, że zawsze można wziąć dokładkę. (Następnym razem kiedy dziecko będzie sobie nakładać to przypomniałabym o prośbie, aby nakładać niewiele i zjeść, ewentualnie później dołożyć).
Unikamy
- szantażu emocjonalnego
Jeśli kochasz mamusię, to zjedz to dla niej.
- warunkowania
Jak zjesz obiad to dostaniesz coś fajnego.
Jeśli nie zjesz obiadu to nie będziesz mogła się bawić.
Dopóki nie skończysz to nie odejdziesz od stołu
- wywoływania poczucia winy
Na świecie dzieci głodują, a Ty nie chcesz jeść.
- zmuszania i decydowania za dziecko
Musisz to zjeść i bez dyskusji!
- manipulowania
Jak chcesz być zdrowy to musisz zjeść surówkę.
Grzeczne dzieci zjadają warzywa. -
przynoszenia i spożywania słodyczy, dopuszczamy słodycze w dniu urodzin w rozsądnych ilościach
Programy edukacyjne
W każdej grupie są tworzone i realizowane programy edukacyjne. Programy dostosowane są do grupy wiekowej i obejmujące następujące zagadnienia:
- zasady zdrowego żywienia
- zasady higienicznego spożywania posiłków
- zasady kulturalnego zachowania się przy stole
- kuchnie świata
- praktyczne warsztaty i zajęcia kulinarne
Korzyści dla dziecka
- rozwój umiejętności samodzielnego spożywania posiłków
- rozwój umiejętności podejmowania decyzji co i ile zjem
- umiejętność dostosowywania wielkości posiłków do indywidualnych potrzeb
- nauka brania odpowiedzialności za swoje decyzje
- nauka zasad zdrowego żywienia
- nauka zasad higieny spożywania posiłków
- nauka zasad zachowywania się przy stole
- nauka celebrowania spożywania posiłków
- przeciwdziałanie zaburzeniom związanym z odżywaniem
- przeciwdziałanie otyłości, anoreksji, bulimii itd
Media o nas
Mamy przyjemność zaprosić Państwa na WIELKI PIKNIK połączony ze świętowaniem naszego jubileuszu - 10-lecia Przedszkola Akademia Maluchów.
Impreza plenerowa odbędzie się 21 września 2014 na terenie baru "Nad Stawem", przy ulicy Modlińskiej 342 w Warszawie. Piknik zaplanowaliśmy między godziną 12:30 a 20:00.
To rewelacja! Rodzice mogą w każdej chwili zobaczyć, co robią ich pociechy. Takie przedszkole jest już w Polsce, na warszawskim Tarchominie.
Kamery przekazują obraz do internetu. Wystarczy, że mama lub tata, pracując na komputerze, klikną myszką i już mogą sprawdzić czy dziecko ma należytą opiekę, czy dobrze się bawi, je ze smakiem i czy śpi jak suseł.
Popołudniówka 'Radia Dla Ciebie' 16:15 Kwadrans regionalny - fragment dotyczący podglądu Internetowego w przedszkolu Akademia Maluchów.