Strona główna » FAQ
Zapisanie dziecka do przedszkola lub żłobka to ważna decyzja – wiemy, że wiąże się z wieloma pytaniami i wątpliwościami. Dlatego przygotowaliśmy listę najczęściej zadawanych pytań, które zadają nam rodzice na etapie rekrutacji i adaptacji.
Zebraliśmy najważniejsze informacje w jednym miejscu, aby ułatwić Ci podjęcie świadomej decyzji i rozwiać wszelkie wątpliwości. Jeśli nie znajdziesz tutaj odpowiedzi – zapraszamy do kontaktu. Jesteśmy tu, by Ci pomóc.
Do naszej placówki przyjmujemy dzieci od około 2. roku życia – w zależności od rodzaju grupy:
Jeśli dziecko rozpoczyna swoją przygodę w naszym żłobku, to z chwilą ukończenia 2,5 roku, zostaje automatycznie przypisane do grupy przedszkolnej – od kolejnego miesiąca. To pozwala na płynne przejście między etapami i dopasowanie programu do możliwości rozwojowych dziecka.
W pierwszych latach życia dziecko najbardziej potrzebuje stałej, bezpiecznej relacji jeden do jednego – to fundament jego rozwoju emocjonalnego. W żłobkach, nawet najlepiej zorganizowanych, trudno zapewnić taką jakość więzi, ponieważ opiekun ma pod opieką kilka maluchów naraz.
Między 12. a 24. miesiącem życia rozwija się m.in. poczucie przywiązania, regulacja emocji, poczucie bezpieczeństwa i zaufania do świata. To okres, w którym dziecko najlepiej funkcjonuje w bliskiej relacji z jednym dorosłym – najczęściej rodzicem, babcią, nianią.
Dlatego w naszym przedszkolu najchętniej przyjmujemy dzieci od około 2. roku życia, gdy zazwyczaj:
To decyzja, którą podejmujemy z troski o prawidłowy rozwój emocjonalny i psychiczny dziecka.
Badania i źródła:
W naszym przedszkolu, co do zasady, grupa liczy do 18 dzieci.
Osiemnaścioro dzieci w grupie to optymalna wielkość, która pozwala z jednej strony na bliski kontakt i indywidualne podejście do każdego dziecka, a z drugiej – na uruchomienie kluczowych dla rozwoju społecznego mechanizmów grupowych. Tak wielkość pozwala zachować równowagę między różnorodnością a uważnością.
Dzieci rozwijają się przede wszystkim wśród rówieśników – w relacjach, konfliktach, współpracy, zabawie i negocjacjach. To właśnie grupa rówieśnicza uczy empatii, elastyczności, samoregulacji i odpowiedzialności. Zbyt mała grupa nie daje tych możliwości – brakuje w niej dynamiki społecznej, nie uruchamiają się naturalne procesy grupowe, które kształtują postawy prospołeczne.
Nasze przedszkole jest czynne
Nie robimy przerwy wakacyjnej, co oznacza, że przedszkole jest otwarte przez cały rok – rodzice mogą spokojnie planować swój urlop, nie martwiąc się o opiekę nad dzieckiem.
Wszystkie dni pracy, dyżurów i dni wolnych są zawsze dokładnie określone w umowie na dany rok szkolny.
Tak – w obu naszych lokalizacjach działają w pełni wyposażone kuchnie o powierzchni ok. 100 m² każda.
Od początku działalności traktowaliśmy to jako jeden z priorytetów. Nasze kuchnie spełniają wszystkie wymogi dotyczące żywienia zbiorowego – posiadają niezależne magazyny, zmywalnie i kuchnię właściwą. Ale to nie tylko kwestia przepisów – to świadomy wybór edukacyjny, zdrowotny i wychowawczy.
Dzięki własnej kuchni możemy:
Własna kuchnia to nasz sposób na codzienne budowanie zdrowych nawyków, elastyczność, autentyczność i realną troskę o dzieci – także poprzez jedzenie.
NIE. W naszym przedszkolu leżakowanie jest dobrowolne – nie zmuszamy dzieci do spania ani leżenia.
Dzieci, które śpią, przebywają w odpowiednio przygotowanej sali – wyciszonej i przyciemnionej, natomiast te, które nie śpią, spędzają ten czas w innej sali, często w towarzystwie rówieśników z innych grup, zawsze pod opieką znanego im – nauczyciela lub asystenta, tak aby czuły się bezpiecznie i komfortowo.
Podążamy za aktualną potrzebą dziecka – jeśli maluch ma wyraźną potrzebę snu, to nie będziemy jej blokować, nawet jeśli w domu zwykle nie sypia w ciągu dnia.
Dlaczego? Sen to fundament rozwoju i regeneracji układu nerwowego. Przedszkolaki potrzebują 10–13 godzin snu na dobę. Gdy go brakuje, dzieci stają się:
Jeśli zauważamy takie sygnały – rozmawiamy z rodzicami i wspieramy w budowaniu dobrych rutyn wieczornych. Bo zdrowy sen to nie luksus – to biologiczna konieczność dla rozwijającego się mózgu.
W ramach czesnego Twoje dziecko korzysta z kompleksowego programu edukacyjno-rozwojowego, opieki specjalistycznej oraz licznych atrakcji – bez dodatkowych opłat.
🎓 Zajęcia edukacyjno-rozwojowe (dla dzieci)
🧠 Opieka specjalistyczna
🎉 Dodatkowe atrakcje i wydarzenia
To wszystko tworzy spójne i wspierające środowisko, w którym dzieci rozwijają się całościowo – emocjonalnie, społecznie, poznawczo i ruchowo, a rodzice otrzymują realne wsparcie w wychowaniu.
W grupie przedszkolnej średnio 4–5 dzieci posiada orzeczenie o potrzebie kształcenia specjalnego.
W grupach najmłodszych (3-latki) często zaczynamy od 1–2 dzieci z orzeczeniem, ale z czasem – w wyniku naszych obserwacji i współpracy z rodzicami – liczba ta wzrasta. W starszych grupach (5–6-latki) bywa, że dzieci z orzeczeniem jest więcej, np. 6, co nadal jest zgodne z przepisami w przedszkolach integracyjnych.
Szacunkowo:
Przyjmujemy tylko te dzieci, którym jesteśmy realnie w stanie pomóc, i które mogą bezpiecznie funkcjonować w grupie rówieśniczej. W razie potrzeby kierujemy rodziców do placówek terapeutycznych lub specjalistycznych.
Naszą mocną stroną jest doświadczenie, zespół specjalistów i umiejętność trafnej oceny – wiemy, kiedy i jak możemy skutecznie pomóc dziecku i jego rodzinie.